Soon after Shakespeare’s death, Britain went through a period of prudery of the sort with which all countries are periodically seized. In 1623 an Act of Parliament was passed making it illegal to swear. People were fined for such mild oaths as “upon my life” and “by my troth”—mild utterances indeed. In 1649 the laws were tightened even further—to the extent that swearing at a parent became punishable by death. But the greatest outburst of prudery came in the nineteenth century when it swept through the world like a fever. It was an age when sensibilities grew so delicate that one lady was reported had dressed her goldfish in miniature suits for the sake of propriety and a certain Madame de la Bresse left her fortune to provide clothing for the snowmen of Paris. It has sometimes been said that prudery reached such a height in the nineteenth century that people took to dressing their piano legs in little skirts.
셰익스피어가 죽은 직후 영국은 모든 나라가 주기적으로 붙잡히는 종류의 고상한 시기를 겪었다. 1623년에 의회법이 통과되어 욕설을 불법화했다. 사람들은 "내 인생"과 "내가 맹세한 것"과 같은 가벼운 선서 때문에 벌금형에 처해졌다. 1649년에는 부모에 대한 욕설은 사형에 처해질 정도로 법이 더욱 강화되었다. 그러나 가장 큰 폭발은 그것이 열처럼 세계를 휩쓸었던 19세기에 일어났다. 그 시절은 여성 한 명이 작은 정장으로 금붕어를 치장했다는 보도가 있었고, 어떤 마담 드 라 브레세 여사가 파리의 눈사람에게 옷을 제공하기 위해 재산을 남겼던 시기였다. 장난이 19세기에 들어서 사람들이 작은 치마로 그들의 피아노 다리를 입기 시작했다는 말이 종종 있다.
Just as some people choose cars or clothing to represent an image of youth or wealth, either may dogs be used as status symbols. For example, people who want to appear strong and potentially dangerous may be attracted to specific types of dogs because of the breed's perceived strength and aggression. In order to correspond to the desired image, the dog owner may then train the dog how to act aggressively; these owners teach the dog that good behavior includes barking, growling, and in some cases, attacking. People opposed to breed-banning believe that it is not the breed that must be banned because bad owners would produce bad dogs regardless of the breed. Many breed-banning challengers claim that owners are required to obtain a license before owning and training a dog.
몇몇 사람들이 젊음이나 부의 이미지를 표현하기 위해 차나 옷을 선택하는 것처럼, 개들은 지위의 상징으로 사용될 수도 있다. 예를 들어, 강하고 잠재적으로 위험한 것처럼 보이기를 원하는 사람들은 이 종의 힘과 공격성 때문에 특정 유형의 개들에게 끌릴 수 있다. 원하는 이미지에 맞추기 위해 개 주인들은 개가 어떻게 공격적으로 행동하는지 훈련시킬 수 있다. 이 주인들은 개에게 좋은 행동이 짖고 으르렁거리거나 어떤 경우에는 공격을 포함한다고 가르친다. 번식에 반대하는 사람들은 나쁜 주인들이 이 품종에 상관없이 나쁜 개를 생산하기 때문에 이 품종이 금지되어야 하는 것은 아니라고 믿는다. 많은 품종 도전자들은 개를 기르고 훈련시키기 전에 주인들이 면허를 취득해야 한다고 주장한다.
Both the trait and behavioral leadership theories were attempts to find the one best leadership style in all situations. As early as in the late 1960s, it became apparent where there is no one best leadership style in all situations. Managers need to adapt different leadership styles, as leadership success requires adapting leadership styles to meet the situation. Thus, contingency leadership theory became the third leadership paradigm, and the leadership styles used in their models are based on the behavioral leadership theories. Contingency means “it depends.” One thing depends on other things, and for a leader to be effective there must be an appropriate fit between the leader’s behavior and style and the followers and the situation.
특성 및 행동 리더십 이론 모두 모든 상황에서 최고의 리더십 스타일을 찾으려는 시도였다. 1960년대 말, 모든 상황에서 최고의 리더십 스타일이 없는 것이 명백해졌다. 리더쉽의 성공은 상황에 맞는 리더쉽 스타일을 필요로 하기 때문에 매니저들은 다른 리더쉽 스타일을 적응시킬 필요가 있다. 따라서, 비상 리더십 이론은 세 번째 리더십 패러다임이 되었고, 그들의 모델에 사용된 리더십 스타일은 행동 리더십 이론에 기초한다. 우연성은 "그것은 달려 있다"는 뜻이다. 한 가지는 다른 것에 달려 있습니다. 그리고 지도자가 효과적이려면 지도자의 행동과 스타일, 추종자와 상황 사이에 적절한 적합성이 있어야 합니다.